Српски језик - Вокабулар форум
Srpski jezik - Vokabular forum

О српском језику и култури => Школски задаци => Тему започео: Mina на 13.47 ч. 18.11.2010.



Наслов: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: Mina на 13.47 ч. 18.11.2010.
Molim vas, koliko god vam nebulozno izgledalo, odredite mi subjekat i predikat u sledećim rečenicama:

1.  Marko ide sa svojim drugarima u školu.
2.  Sanja gleda televizor i jede kolače.
3.  Steva i Saša igraju klikere.

Ovo je deo kontrolnog zadatka koji je moj sestrić danas imao.  U 2.  rečenici je učiteljica zaokružila televizor i kolače kao subjekat (pored Sanje), a u 3.  rečenici i klikere (pored Steve i Saše). 
Zbunjena sam.  Da li trpaju sve i svašta u subjekat jer se objekat radi kasnije, ili sam ja prespavala neku reformu??

Unapred zahvalna tetka


Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: Mina на 18.08 ч. 20.11.2010.
Ali, ne šalim se!
Potreban mi je odgovor, zaista. 



Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: Luče на 23.16 ч. 20.11.2010.
Biće da je učiteljica prespavala poneki čas ;)

Evo, moj sin je IV razred i on kaže da još nisu učili objekat (on zna šta je), ali je subjekat i predikat tačno odgovorio. Dakle, nema govora da se objekat tretira kao subjekat. Sem, ako i ja nisam prespavala neku reformu! ;)


Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: Prekobrojna на 21.31 ч. 21.11.2010.
...Ovo je deo kontrolnog zadatka koji je moj sestrić danas imao.  U 2.  rečenici je učiteljica zaokružila televizor i kolače kao subjekat (pored Sanje), a u 3.  rečenici i klikere (pored Steve i Saše). 
Zbunjena sam.  Da li trpaju sve i svašta u subjekat jer se objekat radi kasnije, ili sam ja prespavala neku reformu??...

Htela sam, pre nego što išta prokomentarišem, da proverim da li se u nižim razredima radi objekat, ali nisam stigla da pronađem šta Prosvetni glasnik kaže. Objekat se prvi put radi u IV razredu, ali definitivno ne može biti kao u tvojim rečenicama.
Imala sam slične probleme sa svojim detetom i bila u nedoumici šta da radim: da li da povredim učiteljsku sujetu i kažem bilo šta (naravno, ne bih to uradila), da objasnim detetu kako treba, pa da na kontrolnom dobije slabiju ocenu, ili da pustim da ga ona nauči kako je smislila, a nastavnici u višim razredima posle ispravljaju.
Velik je to problem. Ne znam šta bih prokomentarisala, pa je bolje da ćutim. Tuga je što u našim školama nikad niko zbog nestručnosti nije odgovarao. Jednom kad se završi fakultet, sve znanje sveta je stečeno.  :(


Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: Mina на 20.27 ч. 24.11.2010.
Hvala vam, bar me teši to što nisam jedina u ovakvoj nedoumici. 

Teško mi je ionako što sam samo tetka, nemam baš puno pravo da se mešam, ali kako da prećutim kad je dete počelo da ne zna ono što je pre znalo? :(

Ne znam da li postoji već slična tema i izvinjavam se ako sam napravila ovu bespotrebno, ali volela bih da čujem da li postoji još problema u vezi sa ovim pitanjem (da se ne ograničimo samo na 3.  razred. . . ), tj.  nelogičnostima u podučavanju gramatike osnovaca.  Možda i otpetljamo nešto.


Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: najda на 12.20 ч. 21.03.2013.
1.   Marko ide sa svojim drugarima u školu. 
2.   Sanja gleda televizor i jede kolače. 
3.   Steva i Saša igraju klikere.
Linijom su podvucene reci koje oznacavaju subjekat u recenici, a predikati su ide, gleda, jede i igraju. 


Наслов: Одг: Gramatika srpskog jezika u 3. razredu osnovne škole
Порука од: majaikata на 13.23 ч. 28.10.2014.
Ko je radni listovo iz srpskog koriste u osnovnim skolama.