Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vokab/public_html/forum/Sources/Load.php(216) : runtime-created function on line 2  Пријемни испит за средње школе?
Српски језик - Вокабулар форум
Srpski jezik - Vokabular forum
00.31 ч. 03.11.2024. *
Добро дошли, Гост. Молимо вас пријавите се или се региструјте.
Да ли сте изгубили ваш активациони e-mail?

Пријавите се корисничким именом или имејлом, лозинком и дужином сесије

Помоћ за претрагу речника Вокабулара
Вести:
Правила форума - Речник - Правопис - Граматика - Вокатив - Језичке недоумице

 
   Почетна   Помоћ Претрага форума Календар Тагови Пријављивање Регистрација  
Странице: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Штампај  
Аутор Тема: Пријемни испит за средње школе?  (Прочитано 86388 пута)
0 чланова и 0 гостију прегледају ову тему.
Madiuxa
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Жена
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 7.477


« Одговор #75 у: 20.43 ч. 30.03.2009. »

Одмах да ти кажем да си погрешио у оба, и баш ти хвала што учествујеш у овом мом малом истраживању Smiley. Рачунам на то да схватате како ми није циљ да покажем како нико од вас не зна, већ да докажем како су захтеви потпуно непримерени било ком узрасту.

Ma, ja bih pala ko kruska na tom testu, ako bih imala da poJena, bog me ubio!!!

Pazi, onaj zadatak 177 je totalni kretenluk. Recenica je toliko stilski rogobatna sa umetnutim recenicama unutar umetnutih recenica ma grozota jedna. Ko bre tako uopste pise?

BTW, ja kapiram da je ono "backo Petrovo Selo", a ne Backo Petrovo Selo. Jesam li u pravu?
Сачувана
Madiuxa
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Жена
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 7.477


« Одговор #76 у: 20.49 ч. 30.03.2009. »

Znas sta? Ja mislim da oni koji sastavljaju te testove jesu jedni iskompleksirani kreteni koji sede i smisljaju ta trik pitanja, jer im nije cilj da provere sta dete zna, nego im je cilj da ih uhvate u neznanju, sto je VEOMA pokvareno i nisko. Osveta losih djaka, kako se to ovde pominjalo vise puta...  Angry Angry Angry
Сачувана
alcesta
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Жена
Организација:

Име и презиме:

Поруке: 1.865



« Одговор #77 у: 23.02 ч. 30.03.2009. »

Slažem se sa oboje. Ja bih eventualno stavila umesto Miroslavove crte zarez kod onog sa komarcem. Ali ovo sa Bačkom je sama po sebi očajna rečenica, a po zadatku mi se čini da red reči ne treba menjati. Ovako bi ispalo "Marija, moja najbolja drugarica, je živela" itd., što svakako nije pravilno.
Сачувана
Madiuxa
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Жена
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 7.477


« Одговор #78 у: 23.05 ч. 30.03.2009. »

E, da, i to sa zarezom pa JE. To em zvuci grozno, em je nepravilno, a valjda samo treba staviti interpunkcijske znake, ali ne i menjati bilo sta u recenici... A opet, ako se to je zivela ne promeni, recenica je — netacna... Kazem ja, osveta losih djaka, koji uz to ipak nista nisu naucili...
Сачувана
Оли
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Организација:

Име и презиме:
Оливера Потић
Поруке: 993


« Одговор #79 у: 09.16 ч. 31.03.2009. »

Кад бисте видели Милку Андрић, помоћницу министра за основне школе и ауторку тестова, све би вам било јасно. Као чувар женског затвора.
Сачувана
Miki
Гост
« Одговор #80 у: 11.57 ч. 31.03.2009. »

МИЛКА (Андрић, Цанић, ...) — „најнежније“ искушење откад постоји српски језик! Grin
Сачувана
J o e
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Мушкарац
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 1.688



« Одговор #81 у: 11.16 ч. 01.04.2009. »

Већина питања која је Оли навела, истина, имају мање или више озбиљне грешке. Ипак:

219. задатак
Предлог не може испред глагола (за понети), али не може ни испред прилога (за овде), што су састављачи пропустили.

Ко то каже да у српском језику предлог не може да иде испред прилога! Треба ми то за сутра; Кренули су ка тамо; До сада/тада сам мислио другачије... Може да стоји чак и испред предлошко-падежне синтагме са прилошким значењем: за под главу.

220. задатак,
Читај, чувај и освоји 1521 награду.

питам се колико је нормално да број који се чита хиљаду пет стотина двадесет и један стоји испред речи награду. Мени се чини да то није допуштено. Да уместо награду стоји пехар, то би, мислим, имало смисла.

Подразумева се да се број један увек слаже у роду, броју и падежу са именицом уз коју стоји. Не знам зашто то не би било "нормално". А такође је нормално да тестови за проверу знања садрже дистракторе (нетачне одговоре који несигурног ученика одвлаче од тачног одговора).

Pazi, onaj zadatak 177 je totalni kretenluk. Recenica je toliko stilski rogobatna sa umetnutim recenicama unutar umetnutih recenica ma grozota jedna. Ko bre tako uopste pise?

Такве реченице добри су примери лингвометодичких текстова, чија је сврха да на што мање простора илуструју примену што више језичких (правописних) правила. Од њих не треба очекивати да буду стилски узори. А признаћеш да је реченица сасвим разумљива, иако помало рогобатна.


Читајући ову тему, све ми више мислим да се овде најпре велича ученичко незнање или несналажљивост, а аутори се ниподаштавају као да су целог живота сисали весла, иако добар део њих има озбиљну научничку каријеру. Нема сумње да састављачи често претерају (ја то први сведочим), али неки од Олиних примера заиста нису толико страшни да сад треба да се ударају пацке једном Дешићу или Милки Андрић (која је чак добила етикету чуварке затвора). Такође ми се не допада што овде сви крећу од себе: "Ако ја то не знам, како ће јадно дете то да зна". Мада не можемо улазити у то да ли је свако од нас овде репер правописног знања, можемо да се сетимо да је за већину деце осмог разреда знање на пријемном врхунац његовог познавања језика, јер се 99,9% ученика више неће дотаћи граматике и правописа до краја школовања, а вероватно и живота. Такође, ја могу да потврдим да се све што се налази у тестовима потпуно поклапа са оним што по плану и програму деца морају да знају након осам година школовања.
Сачувана
Зоран Ђорђевић
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Мушкарац
Организација:

Име и презиме:

Струка: Дипл. инж.
Поруке: 2.364



« Одговор #82 у: 12.24 ч. 01.04.2009. »

Цитат
Ma, ja bih pala ko kruska na tom testu, ako bih imala dva poJena, bog me ubio!!!

Не само ти. Нек се јави неко ко не би (а да није професор српског).
Сачувана
Оли
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Организација:

Име и презиме:
Оливера Потић
Поруке: 993


« Одговор #83 у: 22.50 ч. 01.04.2009. »

Ко то каже да у српском језику предлог не може да иде испред прилога! Треба ми то за сутра; Кренули су ка тамо; До сада/тада сам мислио другачије... Може да стоји чак и испред предлошко-падежне синтагме са прилошким значењем: за под главу.

Прво, сваки предлог испред прилога је изузетак. Тврдиш да је за под главу исправно? Камен за под главу сам увек схватала као ироничан назив. Но, поткрепи ми молим те литературом чињеницу да је за овде дозвољено!

Подразумева се да се број један увек слаже у роду, броју и падежу са именицом уз коју стоји. Не знам зашто то не би било "нормално". А такође је нормално да тестови за проверу знања садрже дистракторе (нетачне одговоре који несигурног ученика одвлаче од тачног одговора).

Аха, па кад је то већ тако исправно, а у оволиком броју запетљаних питања сматрам сваки "дистрактор" безобразним, како тумачиш чињеницу да је заборављена тачка, односно белина иза прве јединице, што је у правопису експлицитно наведено као обавезно (онолико колико је било шта што је речено у правопису обавезно) осим у случају четвороцифрених ознака година, у тачки 185.

Кад смо већ код правописа, будући да се мерне јединице пишу с размаком, а проценат није типична мерна јединица, али нигде у правопису није издвојена од осталих, на основу чега ћемо је ми класификовати кад је у питању писање с белином односно без белине.

Pazi, onaj zadatak 177 je totalni kretenluk. Recenica je toliko stilski rogobatna sa umetnutim recenicama unutar umetnutih recenica ma grozota jedna. Ko bre tako uopste pise?

Такве реченице добри су примери лингвометодичких текстова, чија је сврха да на што мање простора илуструју примену што више језичких (правописних) правила. Од њих не треба очекивати да буду стилски узори. А признаћеш да је реченица сасвим разумљива, иако помало рогобатна.


Дај бре, Џо, на чијој си ти страни? Озбиљно те питам. Ради се о томе да су тестови ортодоксна глупост, да су на многим местима прекршена основна методичка правила...

Пре него што ће доћи у Београд, а то је било пре две године, у Основну школу "Јован Јовановић Змај", Марија, моја најбоља другарица, живела је у Бачкој, у Бачком Петровом Селу.

Ова реченица јесте тотално рогобатна. Склепана је да се накарика што више захтева на што мање простора. Као еспранто, савршен је али грозно неприродно звучи.  Grin
Прво, до пре две-три године, у кључу за овај задатак стајала је енклитика иза зареза, зато што су и сами аутори то превидели у постављању задатка. Наравно да је реченица идиотска и потпуно стилски лоша, ја бих радећи лектуру, аутору препоручила да је измени. При том, по којој то тачки правописа не сме да се напише основна школа малим? Знаш по којој, по некој Дешићевој.

Читајући ову тему, све ми више мислим да се овде најпре велича ученичко незнање или несналажљивост, а аутори се ниподаштавају као да су целог живота сисали весла, иако добар део њих има озбиљну научничку каријеру. Нема сумње да састављачи често претерају (ја то први сведочим), али неки од Олиних примера заиста нису толико страшни да сад треба да се ударају пацке једном Дешићу или Милки Андрић (која је чак добила етикету чуварке затвора). Такође ми се не допада што овде сви крећу од себе: "Ако ја то не знам, како ће јадно дете то да зна". Мада не можемо улазити у то да ли је свако од нас овде репер правописног знања, можемо да се сетимо да је за већину деце осмог разреда знање на пријемном врхунац његовог познавања језика, јер се 99,9% ученика више неће дотаћи граматике и правописа до краја школовања, а вероватно и живота. Такође, ја могу да потврдим да се све што се налази у тестовима потпуно поклапа са оним што по плану и програму деца морају да знају након осам година школовања.

Морам ти признати да су ме је јако узнемирило овај твој пост, посебно задњи пасус.

Не, нико не велича незнање, немој да бркаш тезе, ја се лично ужасавам начина на који се деци проверава знање. На овај начин јасно је да онај ко много тога не зна из предмета српски језик може добро да прође, као и обратно, да успешно решавање ових тестова често не подразумева добро и стабилно знање, за шта се ја залажем, а имам утисак и већина учесника овог форума.

Ја ауторе апсолутно ниподаштавам у домену о коме говорим. Дешића знам из разних сегмената, Милку Андрић посебно, и управо њој на душу стављам овај злочин према деци, јер је то жена која аванзује најмање петнаест година (ничим изазвана Grin). Наравно да је доктор наука, и да сигурно зна оно што доктор наука треба да зна, и да греши као и сваки други живи човек, али то нема апсолутно никакве везе са оним о чему ја (ми) овде говорим(о), и са оним чиме се она пишући ове тестове и сл., бави. Баш је методички анализирати књижевно дело заокруживањем одређеног броја испред понуђених одговора!  Grin

Она изгледа као чувар затвора, жао ми је. Предочавањем њеног изгледа хтела сам две ствари, једну да прикажем своју дугогодишњу огорченост њеним игнорисањем свега што су јој икада рекли (мислим на професоре који раде непосредно са узрастом којим она жари и пали и зарађује колико год, баш ме занима где ће јој душа), а бога ми и изглед који асоцира на њен став према ученицима.

Наравно, Џо (коме имена и презимена не знамо, а ипак не сумњамо у твоја језичка знања и умења), да се креће од себе, јер је ово језички форум и колико год да си (а јеси) у старту наступио препотентно (људи који се два и по минута баве језиком), мислим да би морао имати у виду чињеницу да ми знамо више о језику од просечног одраслог грађанина Србије. Ако ти кажем, Џо, иако много тога не знам, учим из дана у дан, свуда, па и на овом форуму, дакле, ако ти кажем да двадесет година радим као професор српског језика у основној школи, ако ти кажем да се и из љубави бавим језиком целог живота, да петнаест година радим и као лектор, да сам радила две године на Приручнику за школе (научила сам како се зове Smiley) с Јованом Јерковићем и Матом Пижурицом (и да овде још има сличних језичких прегалаца), да ли ћеш, Џо, рећи како сам ја (и мени слични)  неук професор, кад ти кажем да за она два задатка и још многе, увек гледам кључ да се не бих прешла, или ћеш прихватити да имам право да кажем: "Ако ја то не знам, како ће јадно дете то да зна".

Могу да потпишем да ни ти не би решио у целости онај задатак с Маријом. Мислим, урадио би га ти вероватно тачно, али сигурна сам да не би погодио кључ, да га немаш пред собом, или да га макар ниси виђао раније.

Молим те, и ја одговорно тврдим да је све то у складу с програмом и додајем да је све то (и програм сâм) за нову дискусију. Али, и без те дискусије, опед бркаш тезе, није питање овде да ли је тест у складу с програмом, већ колико су питања, овако конципирана, методички или како-год, добро постављена; такође је још један од методских приступа савременог света, поставити такво питање којим се тражи шта ученик зна, а не шта не зна.

Кад си се већ дотакао програма, би ли ми рекао да ли ти је позната препорука Министарства (у коме је Милка Андрић задужена за основну школу, а саветник је за српски језик била пре најмање петнаест година) од пре неколико година  да се програм растерети за тридесет посто према личном нахођењу наставника. Којих тридесет посто би ти избацио кад знаш да ти исти који су ово препоручили дају тестове за пријемни без растерећења? Одговорно тврдим да је у питању лоби који за децу боли уво; и који не занима да ли ће деца нешто научити, нити га занима да коригује ово у чему је наштетио; и који ти покушаваш да браниш из мени не потпуно јасног разлога. Колико дана свог живота је Милка Андрић провела радећи са ученицима узраста за који прави тестове? То што је доктор наука нисам оспорила ни једног момента, оспоравам ово што је урадила. Нек се бави науком, а нека се клони деце, то је моја препорука.

Ужасно ме љути, Џо, што човек који неке ствари из језика зна боље од мене, потпуно нерационално заступа људе који су на челу просвете. Но, шта да кажем кад министар просвете нема поверења у министарство коме је на челу, па му дете иде у школу која не припада дотичном министарству! Моје огорчење је огромно и основано. Имам безброј аргумената за то осећање, али не видим ни један због ког ти треба да заступаш те исте људе.

Сачувана
J o e
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Мушкарац
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 1.688



« Одговор #84 у: 00.20 ч. 02.04.2009. »

Прво, сваки предлог испред прилога је изузетак. Тврдиш да је за под главу исправно? Камен за под главу сам увек схватала као ироничан назив. Но, поткрепи ми молим те литературом чињеницу да је за овде дозвољено!

О првој појави видети, на пример, код Клајна у РЈН (s. v. Предлози, узастопни). Захтев у вези с другом појавом је некохерентан. Ни ти ниси доказала да није дозвољено. О томе в. код исто код Клајна s. v. За.

како тумачиш чињеницу да је заборављена тачка, односно белина иза прве јединице, што је у правопису експлицитно наведено као обавезно (онолико колико је било шта што је речено у правопису обавезно) осим у случају четвороцифрених ознака година, у тачки 185.

Ја нисам рекао да је питање без грешке, него да ти проглашаваш исправну појаву неисправном (писање цифром 1 уз женски род). А ни у Правопису одвајање није експлицитно "обавезно".

Кад смо већ код правописа, будући да се мерне јединице пишу с размаком, а проценат није типична мерна јединица, али нигде у правопису није издвојена од осталих, на основу чега ћемо је ми класификовати кад је у питању писање с белином односно без белине.

У два поста сам већ навео зашто ја пишем без белине, следећи литературу релевантну у одређеној мери.

Пре него што ће доћи у Београд, а то је било пре две године, у Основну школу "Јован Јовановић Змај", Марија, моја најбоља другарица, живела је у Бачкој, у Бачком Петровом Селу.
Прво, до пре две-три године, у кључу за овај задатак стајала је енклитика иза зареза, зато што су и сами аутори то превидели у постављању задатка. Наравно да је реченица идиотска и потпуно стилски лоша, ја бих радећи лектуру, аутору препоручила да је измени. При том, по којој то тачки правописа не сме да се напише основна школа малим? Знаш по којој, по некој Дешићевој.

Могу да потпишем да ни ти не би решио у целости онај задатак с Маријом.

1. Стил нема везе са зарезима. 2. Поуздано знам да још 2002. године енклитика у решењу није стајала иза зареза (дете које сам спремао је заборавило да промени ред речи па је изгубило поен). 3. Ја нисам рекао да основна школа не може ићи малим словом, нити сам тврдио да питање нема грешака. 4. Колико ти год препотентно деловао, нећу крити да бих погодио и у пола ноћи да се зарез мора писати код реченице у инверзији, код уметнуте реченице, код апозиције и код асиндетског набрајања. А велика слова се ваљда подразумевају (осим оне основне школе).


Нимало се нећу трудити да показујем зашто мислим како мислим, јер немам ни времена ни намере да се надмећем у броју написаних речи, а немам ни разлога да читам реченице "Џо, коме имена и презимена не знамо". Ко има уши да чује шта причам, нека чује. Мислио сам да бих у претходном посту могао стишати буру која се дигла и која је много нерационалнија него што је то било моје запажање. Ја се у великој мери слажем с тобом, Оли, али има ствари у којима претерујеш и овако оштро (ако је то стварно оштро) реагујем зато што би ми, најискреније, било жао да сутра, на пример, одеш код Милке Андрић да јој причаш како није правилна конструкција "предлог + прилог" или да јој причаш о јотовању у мржња. Не би те озбиљно схватила, ма колико да су ти добре остале критике. Но, ако држиш да такав мој гест није на месту, мени ни најмање није тешко да више не указујем на твоје евентуалне пропусте.
Сачувана
Оли
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Организација:

Име и презиме:
Оливера Потић
Поруке: 993


« Одговор #85 у: 07.32 ч. 02.04.2009. »

Рекла сам да не би решио задатак с Маријом на начин који је дат у кључу, иако би решење можда било тачно.

А 2002. је била недавно, ови тестови постоје безмало двадесет година и сећам се кад енклитика још није била померена. Пре шест година, па сада, спорадично ти понеко дете допадне шака, а ја сам се двадесет година борила с тим тестовима и против њих. Знам како који тип детета реагује на које питање, знам шта се буба, а шта подразумева стабилно и суштинско знање... стога је моје огорчење веће.

Што се Милке Андрић тиче, одавно сам научила да се са њом не разговара, и није суштина мојих примедаба нападање њеног или Дешићевог незнања (прво зато што сам већ више пута напоменула како ми је јасно да је оно саставни део знања и да свако има право да не зна, а друго зато што њена и Дешићева титула сигурно нису покупљене на улици), већ непримереност тестова узрасту, непажљиво састављање тестова, тражење длаке у јајету, неметодичност... а примери који указују (или "указују", свеједно) на грешке само су једна од илустрација.

Цео правопис је препорука, тако да ни тачку 185. нико не мора поштовати, али је свакако требало да тај број на оваквом тесту буде другачије написан. Да је дете подвукло тај број као грешку, зато што је написана без белина, да ли би му неко признао одговор?

Можда претерујем у љутњи, али моја огорченост (на исте особе) није од 2002. нити 2000. Она траје откад су пријемни испити уведени, а чини ми се да то беше 1991. Можда и 1992. или 1993.

Што се исправљања мене или било кога тиче, немам ништа против тога, напротив, веома се радујем кад сазнам нешто ново, и кроз моје постове можеш видети реакције кад ме је неко исправио. Теби замерам начин на који то чиниш.

Но, слажем се с тобом да је време да смирим(о) страсти.
Сачувана
J o e
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Мушкарац
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 1.688



« Одговор #86 у: 10.23 ч. 02.04.2009. »

спорадично ти понеко дете допадне шака,

Ма откуд ти знаш колико деце мени допадне шака! Ни на који начин не тврдим да се педагогијом бавим дуже или више од тебе, али не можеш, љута и бесна, да причаш шта ти је воља.

На све остало нећу реаговати јер ово почиње да личи на терање мака на конац.
Сачувана
Оли
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Организација:

Име и презиме:
Оливера Потић
Поруке: 993


« Одговор #87 у: 15.31 ч. 02.04.2009. »

спорадично ти понеко дете допадне шака,

Ма откуд ти знаш колико деце мени допадне шака! Ни на који начин не тврдим да се педагогијом бавим дуже или више од тебе, али не можеш, љута и бесна, да причаш шта ти је воља.

На све остало нећу реаговати јер ово почиње да личи на терање мака на конац.

Не, не, ово заиста није требало да звучи прекорно, или томе слично. Сâм си рекао да тренутно радиш с једним дететом, и да си приметио како заиста има грешака у тесту, а потом си напоменуо како је 2002. у кључу требало да се преокрене место енклитике из чега сам извела дотични закључак. Цела моја идеја јесте да у овом случају треба да будемо на истој страни иако можда тако не изгледа.
Сачувана
Оли
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Организација:

Име и презиме:
Оливера Потић
Поруке: 993


« Одговор #88 у: 15.46 ч. 02.04.2009. »

Знам зашто те је увредило ово са спорадичним допадањем шака. Заправо нисам завршила оно што сам наумила да кажем. Поента је била у томе да мислим како ти не можеш бити толико љут, а не да немаш педагошка знања и умења, као што се овако можда могло помислити. Дакле, хтела сам да кажем како су моји гнев и љутња производ дугогодишњег сусретања (са свих страна) са истим или сличним проблемима које и поред најбоље воље не могу да решим. Заиста ми је искрено жао што је захваљујући реченици коју нисам изрекла, а с том намером сам почела да пишем, испало да те вређам.
Сачувана
J o e
језикословац
староседелац
****
Ван мреже Ван мреже

Пол: Мушкарац
Организација:

Име и презиме:

Струка:
Поруке: 1.688



« Одговор #89 у: 15.51 ч. 02.04.2009. »

ОК је. На истој смо страни, слажем се.  Smiley
Сачувана
Тагови:
Странице: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Штампај  
 
Скочи на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!